Cellulit a aktywność fizyczna

Przyczyny powstawania pomarańczowej skórki wciąż nie są do końca znane. Płeć piękna jest z pewnością bardziej predysponowana do cellulitu. U mężczyzn pojawia się on znacznie rzadziej. Współcześnie uważa się, że wiele czynników wpływa na powstawanie cellulitu. Liczne przyczyny wiążą się z naszym stylem życia. Zmiana nawyków oraz wyeliminowanie niektórych czynników mogą wspomóc naszą walkę z cellulitem. Jednym z ważnych aspektów jest aktywność fizyczna. Uważa się, że siedzący tryb życia przyczynia się do powstawania cellulitu. Z jednej strony wynika to z pewnością z bezpośredniego, ciągłego ucisku na tkanki. Dochodzi wtedy do zaburzeń krążenia. Komórki są niedotlenione a produkty przemiany materii nie są usuwane na bieżąco. Zaburzenie podstawowych procesów umożliwiających funkcjonowanie tkanki tłuszczowej podskórnej prowadzi do jej przebudowy. Skutkuje to obrzękiem oraz włóknieniem z zewnątrz widzianym jako nieładne grudki i fałdki.

Z drugiej strony brak ruchu sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Nie jest to jednak regułą, gdyż szczupłe i wysportowane kobiety także mają cellulit. Istnieje wiele metod, które mogą poprawić krążenie krwi i limfy w tkankach. Z pewnością przydatny jest masaż, który wykonuje na przykład łódzka kosmetyczka znaleziona na swiaturody.com. Miasto w którym bez problemu znajdziemy dobry salon kosmetyczny to Łódź, Kraków, Warszawa czy inne większe miasto w Polsce. Ciekawym sposobem jest zastosowanie ultradźwięków do leczenia cellulitu. Wiele nowoczesnych metod pomoże nam przywrócić prawidłowe unaczynienie, jednak ważniejszą sprawą jest bez wątpienia zmiana naszych nawyków. Aktywność fizyczna jest także metodą leczenia cellulitu. Odpowiednie ćwiczenia pomogą nam zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować nasz problem. Pomarańczowa skórka najczęściej szpeci nasze uda oraz pośladki. Doskonałym ćwiczeniem w tej sytuacji są przysiady. Warto wykonywać je regularnie, najlepiej jako element treningu. Istnieją różne modyfikacje przysiadów, np. przysiady sumo, wykonywane na szerokich nogach lub przejścia w trakcie ich wykonywania. Sprawią one, że nasz trening będzie jeszcze skuteczniejszy, a przy okazji pięknie wymodeluje nam pupę. Oprócz popularnych przysiadów, warte uwagi są także wykroki oraz martwy ciąg. Świetne efekty uzyskamy wykonując te aktywności z obciążeniem. Nawet małe ciężarki mogą wycisnąć z nas ostatnie poty oraz pobudzić nasze mięśnie do pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *